::jom hilangkan rasa kecewa tuh::

Assalamualaikum ^^

selamat pagi korang !!pagi-pagi lagi aku dah nak kasi tips kat korang neh.hehehe.ce teka tips apa???jeng3x...korang pernah putus cinta tak???ececececeh.soalan cepu gangsa la plak kan.huhuhu.aku???mesti arr pernah.alaaaa zaman dulu-dulu tuh kan cinta tak leh pakai.orang panggil cinta apa ntah.cinta berok kot.uishhh.berok pon pandai bercinta jugak kan.jangan main2 beb.wakakakaka.cinta-cinta berok pon kalo putus merana jugak diri.sakit hati & kecewa+++ tuh of coss la kan.rasa macam dunia neh dah bukan milik kita lagi.huhuhu.cikgu aku pernah cakap kalo nk frust pon 3 hari cukup lah.lepas tuh enjoy la hidop seperti biasa.korang leh ka wat cmtuh???depends la kan.


(ihsan drpd Google)


so,kali neh aku nak share tips yang happening ngan korang bagaimana nak mengubati perasaan baru putus cinta...:)

(1)menangislah sepuas hati.habiskan satu kotak tisu bagi membuktikan luahan yang terpendam selama ini.who cares,bukan?

(2)cari kesemua fail dvd dalam simpanan & tontonlah cerita komedi.meskipon korang tak mampu ketawa tapi lakukan ia untuk melupakan masalah.Mr bean kan ada?

(3)makan coklat! siapa kata hidup tak boleh menjadi pahit manis?

(4)lebihkan masa tidur dengan memeluk teddy-bear.AWAS, bukan pemberian bekas kekasih ye!

(5)usah rasa terseksa melihat pasangan kekasih lain yang masih berbahagia.katakan pada diri sendiri bahawa cinta belum berakhir.

(6)beli binatang peliharaan spt kucing,hamster,burung,kura2,ikan & binatang jinak lain yang boleh memahami masalah korang.

(7)belajar beberapa teknik photoshop & lihat wajah bekas kekasih korang dalam masa 50 tahun.bunyi agak pelik tapi siapa yang kisah?

(8)"kita bakor je.bakor2..."jangan lupa bakar surat cinta & hadiah yang kononnya bukti si dia seorang yang romantik.

(9)cari cinta baru!kenapa tak?korang pasti ada impian untuk berumah tangga malah dunia juga belum berakhir.

(10)daftarkan diri di dalam kelas masakan & belajar menghasilkan masakan2 baru yang sedap untuk kepuasan diri.

(11)berdoa.selain melakukan aktiviti untuk diri sendiri,doa tu penting untuk kerohanian yang sempurna.perfecto!

(12)lihat cermin & lihatlah diri korang yang sebenar.lihatlah betapa cantiknya korang & ni merupakan satu motivasi buat diri sendiri.

(13)bershopping!belanjalah apa saja pakaian yang dah lama korang idam2kan & pastinya dah takde siapa mahu melarang korang lagi.

(14)beli biji benih & mulakan hari dengan hobi baru.bercucuk tanam mampu mengurangkan stress sakali gus menyihatkan tubuh badan.

(15)hidup baru tentunya memerlukan penampilan baru.tukarlah potongan rambut & pakai pakaian baru yang lebih bergaya tanpa diawasi oleh si dia.

(16)pergilah ke satu tempat di mana korang boleh membayar untuk memecahkan pinggan demi membuang rasa geram.nilah masanya!

(17)mula menulis belog mahupun diari.penulisan yang santai & akan dibaca semula ketika korang ada masa terluang akan membuatkan korang geli hati & ketawa.


p/s: amacam???ok tak tips neh.harap2 berkesan.cuba2 la eh :).ingat tau.putus cinta tak bermakna hidup korang dah berakhir.life must go on^^

sumber: petikan drpd artikel majalah KLIK.

Comments

  1. wah ! tips yang bagos ^^ mekasih yer =)

    moh la tinggal kan kutukan bernas d entry terbaru zana <3

    http://syazanasani88.blogspot.com/2011/07/support-me-pliz.html

    ReplyDelete
  2. yg pnting, kna pndai kawal diri, jgn la rsa kecewa sgt, nnti lain yg jdi nyer..haha

    ReplyDelete
  3. byk tips tu..
    btul gak tu. xbermakna hidup berakhir=)

    ReplyDelete
  4. @Cik Asma BLuppy : pasti ada hikmah disebalik apa yang terjadi :)

    ReplyDelete
  5. @SoLy SoLicious : hahaha.betol2!!kalo wat kat rumah mesti mak mengamokk..ngeeee~

    ReplyDelete
  6. Bagus giler tips nih. Rasanya kalo buat ni, insyaAllah boleh frust dlm masa 3 hari je. mekaseh share, hatie. nak buat bookmark. =P

    ReplyDelete
  7. @Mrs. Farhan : insyaAllah..sama2 dear^^..ok2.silakan..hehehe

    ReplyDelete
  8. menangis adalah pekara yang akan melegakan bila terjadi apa2 yg menyebabkan kecewa..
    bagus tips nie Insya Allah bila sy kecewa sy akan berbuat demikian

    ReplyDelete
  9. ye 3 hari jer untuk frust menonggeng...tp part peluk teddy bear tue..i am still peluk yg "dier" bg..sbb x de teddy bear lain..and sy ada dua ekor kura2 taru n maru sbg peneman...bnyk tips di atas telah sy gunakan...

    ReplyDelete
  10. @Amoi Farah : tp kesihatan mata tu kena jaga jgak tau :)

    ReplyDelete
  11. @mOoN : hehehe.dlu pon sy wat cmtuh.tp tidak lg skang :p

    ReplyDelete
  12. bnyak tips yg done
    but sha suka tips no 9...
    still lum ada yg taken...
    :)

    ReplyDelete
  13. @~sHaR!Na~ : hehe..selamat mncari cinta baru ye sha :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Sila komen dengan ikhlas. Terima kasih