::rasa macam mau tidoq dalam masjid tadi::

Assalamualaikum ^^

dah masok 15 hari kita berpuasa kan.lagi 15 hari je lagi dah nak raya !! hooorayyyy.doa Qunut pon dah mula dibaca dalam solat tarawikh.malam neh solat tarawikh memang lain daripada yang lain.kebiasaannya pukul 10 malam da abes.malam neh pukul 11 malam baru abes.sejam beza tuh.ntah2 orang lain da tido pon.huhuhu.pak imam tuh baca ayat2 Al-Quran.makanya,berjela-jela la kan.hehe.selalunya pak imam baca surah2 daripada Muqaddam je.siap dah boleh hafal ikot turutan kot ^^

kesian plak aku tengok atok2 yang dah tua.kena berdiri lama gak arr.ada yang muka macam dah mengantok je.hehe.*aku neh dah berpuluh kali kot menguap.erkkkk~ tiap2 tahun aku tengok majoriti yang solat tarawikh neh golongan yang dah berumur jugak lah.mak2,atok2.muda mudi boleh kira dengan jari jek.berapa kerat sangat lah.mana taknya,ada yang belajar jauh,tak balik umah.ada yang keje.leteh la kan.mula2 solat,penuh la 3,4 saf.lepas 8 rakaat,berderu-deru yang keluar.tinggal 2 saf je.adehhhh.

budak2 kecik memang ramai.rajin !! tapi dorang tak solat pon.main2 je ngan kengkawan.buat bising.main mercun.sebenarnya dorang tunggu moreh tuh.hahaha.abes je tarawikh,turun daripada masjid, lesap terus budak2 tuh.tengok2 dah siap sedia kat tempat makan.haiyaaaa :p




p/s: apa2 pon,ikhlaskan lah hati dalam beribadah kepada Allah untuk memperolehi keredhaan & pahala daripada-Nya :)

Comments

  1. biasa la..budak2 kecik suka sangat buat bising..nak marah kang budak kecik lagi..haisyy..=)

    ReplyDelete
  2. kt kg saya, satu saff pon x penuh. =.=

    ReplyDelete
  3. beul..yang penting ikhlas..xkira panjang tau pendek bacaan..:0

    ReplyDelete
  4. @Danial Razak : tu la kan.lagi pon kite kecik2 dlu pon cmtu gak perangainye.hehehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Sila komen dengan ikhlas. Terima kasih