akibat menjadi anak dara

Assalamualaikum ^^

korang !! tinggal lagi 2 hari je lagi nak raya kan.eksaited tak??? haruslah kan !! orang2 bandar pon dah berpusu-pusu nak pulang ke kampung halaman.hati2 tau memandu :) yang ada kat kampung neh pon tengah sibuk buat persiapan.contohnya aku la.hehehe.sejak habis belaja neh dah memang jadi surirumah tak bertauliah kat umah atok.jadi,bila dah nak dekat raya neh mula la sibuk kan.tambah2 pulak bila berstatus anak sulong yang belom berkahwin.huhuhu.

sampai belog pon dah tak amik kesah.kesian kan ;(.kadang2 ada la free time.niatnya memang nak menghapdate belog lah.otak dah ligat nak mencurahkan ayat2.hati dah eksaited mencecah bulan. saat tangan mencecah keyboard untuk menaip,tiba2 ada suara misteri yang memanggil-manggil !!

"kak !! tolong pasang langsir sat.lepas tu,mop lantai tau"

hahaha.maka tergendala lah buat sementara waktu tugasku sebagai seorang blogger :)jeles okeh tengok semua orang dok hapdate belog.hehehe.mesti korang dapat banyak duit raya drpd encek nuffnang kan !! :)nak gi raya umah korang mintak duit raya leh tak???ngeeeee :p

esok pagi2 lagi sesudah subuh nak gi terjah pasar lak.nak gi rebut daging2 & ayam2 yang ada kat sana serakus yang boleh.taknak orang lain kebas.nanti tak dapat nak makan rendang ayam & daging untuk raya.keh3.

korang nak tau.tahun nie aku telah mencatat sejarah pabila tidak membeli kuih raya tunjuk2 dikedai.hahaha.kalo ada pon sepupu yang kasik.sebab musabab tahun nie banyak masa terluang kat umah.tak macam dulu2 walaupun dalam hati mood nak raya tapi mata kena jugak ngadap buku :) hari2 menghitung jam,minit & saat untuk balik kampung je untuk beraya ^^ kenangan ! kenangan ! miss damn much !!



*jeng3x..kuih raya buatan sendiri.hehehe.kalo nak rasa sila la munculkan diri korang depan umah aku hari raya neh yekk :p




p/s: raya raya jugak.tapi jangan lupa pulak hari kemerdekaan kita ea :)

Comments

  1. har har same la kitew...

    nak wa camne kan.. pompuaan...keh2..

    ReplyDelete
  2. haha..anak teruna pun apa kurangnya..

    selamat menyambut aidil fitri yg xlama lg tu:)

    ReplyDelete
  3. @Jahidih Saili : yeke.hehehe.selamat hari raya jugak ea :) maaf zahir batin

    ReplyDelete
  4. @AzatLazat : Alhamdulillah.tolong-menolong sesama manusia kan :)

    ReplyDelete
  5. selamat hr raya hearty..hik3..:)
    keep in touch ya!!

    ReplyDelete
  6. @miszatie : tenksss dear !! ^^ selamat hari raya jugak yekk :)

    ReplyDelete
  7. betul ke kueh raya tu buatan sendiri? jeles ni...sedap tak? heee

    selamat hari raya maaf zahir batin

    ReplyDelete
  8. a ah lupa la hari merdeka..


    selamat hari raya..bnyk buat biskut??

    ReplyDelete
  9. @msredcheesecake : betol lah.tak tipu tau.heeee :) insyaAllah sedap !! haha.selamat hari raya jugak yer awk ^^

    ReplyDelete
  10. @sifu im : haaaa.naseb baik ingat kan :) selamat hari raya jugak yer awk ^^ banyak la jugak.hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Sila komen dengan ikhlas. Terima kasih