::mari tinjau2::

March 23, 2011

kali neh entry aku short2 je.cume nk share2 ngn korang ilmu biologi sikit (mentang2 la blaja bio).hehehe.tanaman2 neh memang ada kat umah aku (kecuali la Japanese Sweet Potato tuh).ditanam oleh tok wan aku yg bleh tahan jgak pengetahuan dia dlm bab2 pertanian neh.


~tau tak apa neh?nie la Japanese Sweet Potato.sedap taw.so manes mcm tuan empunya blog neh.kah kah kah.(tergelak besau aku).sweet potato nie aku beli kat Giant je~


~yg nie apa plak?pisang?ha.memang la pisang.tp pisang apa?tgk rupa pisang neh mcm tanduk kan.so,namanya pisang tanduk la.hehehe.~


~yang neh?nie la anak benih pokok kacang bendi(comel kan)~


~mesti korang kenal pokok neh kan.nie la pokok roselle.buah ni sedap kalo kita wat jus taw.daun pokok nie atok aku guna untuk ubat darah tinggi.berkesan okeh.cube lah ea.~


~nie?kalo tak kenal buah ini maka anda bukanlah rakyat Malaysia!hahahaha.buah pelam neh amat sodap jika dicecah-cecah dgn gula+kicap.urmmmm.yummy!~


~yg nie plak daun murni.daun nie org guna untuk warnakan nasi jadi warna purple.sedap+wangi.atok aku selalu guna daun nie untuk buat nasik lemak kaler purple.rasa..?meletop lah!~


~menatang neh aku jumpak kat umah aku.mula2 tgk terpegun!tp xtaw la spesies apa. tp besau gilo.rupa plak cam nyamok je.gerun jgak tgk.huhuhu~

You Might Also Like

0 comments

Sila komen dengan ikhlas. Terima kasih

FOLLOWERS