kenapa perlu senyum ?

March 20, 2012

Assalamualaikum ^^





kenapa perlu senyum ? 


sedekah ? ye.betol..betol..SENYUM ITU SATU SEDEKAH.sedekah yang tak memerlukan wang langsung pon.hanya senyuman ! rugilah pada sesapa yang melepaskan peluang ini.

lagi ?

bila kita senyum, orang akan rasa kita sedang bahagia.bila kita bahagia, orang akan rasa gembira.apa salahnya kita menggembirakan orang lain dengan senyuman kita kan.

dan lagi ?

yupp.betol ! senyuman memang dapat menyembunyikan segala kesedihan, segala masalah.walaupun hati sakit, terseksa tak terkata, tapi dengan satu senyuman ikhlas yang dilemparkan akan menampakkan kita seorang yang ceria tanpa masalah.

cantik ?

ohsem ! korang sangat cantik bila senyum.cer korang belek2 gambar yang korang tangkap setiap kali korang pegi mana2 ke, ada event apa2 ke.mesti korang membajetkan diri lawa dengan hanya satu senyuman kan.

awet muda ?

hehehe.rite my dear ! dengan senyuman kita sebenarnya telah menggerakkan 15 otot tapi sekiranya kita marah, kita telah mengedutkan 63 otot di bahagian muka. Malah, mengerutkan dahi juga memerlukan pergerakan 40 otot. hahhh ? biar betol.nak nampak muda kan ? so, senyumlah selalu.

cair ?

yeahhh ! senyum tu dapat mencairkan hati seseorang.dengan senyuman seorang wanita, sang jejaka kacak mungkin akan tertawan.love at first sight gitu.huhuhu.tapi, senyuman juga dapat melembutkan hati musuh korang & meredakan marah seseorang.korang cuba buat.bila ada orang marahkan korang, korang biar je dia marah2, bebel2 sampai abes.jangan nyampuk pon.then, korang senyum je tanpa kata apa2.pastu blah dari situ.confem mesti bengang lah dia.hahaha.

tapi...

bagi kaum lelaki neh susah sikit nak senyum.sebab pe ? CONTROL MACHO lah katakan.padahal tak macho mana pon.ngeh3 :p (*jangan marahhhhh) cer tengok artis korea lelaki, tak lekang dengan senyuman.sebab tu nampak cute jew pon  ^___^



*SMILEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE :)




You Might Also Like

6 comments

Sila komen dengan ikhlas. Terima kasih

FOLLOWERS