akibat tak menurut perintah !

Assalamualaikum ^^





hahhh ? memorandum apakah ini ? hahaha.baca dulu baru tau.aku terjumpa masa tengah mengemas tadi.tak sangka notty jugak aku masa kat universiti dulu.sememangnya aku lah manusia yang paling malas abad nie untuk turun bila ada latihan kebakaran.phewwww~

sebagai dendanya kad matrik aku kena rampas tau.wakakaka.*padan muka aku kan :p . buat salah kena lah hukum.baru adil.orang lain susah payah turun, aku lak wat dek je.hehehe.yang lawaknya, masa latihan kebakaran tuh aku tengah study, bunyi je loceng kringgggggggggg ! , panjang semacam je.tau dah. mesti ada fire drill. aku dengan rumate mula lah buat projek.bawak masok selipar dalam bilik.kononnya nak buat-buat macam takde orang dalam bilik lah.supaya nanti dorang tak rasa nak ceroboh masuk.pastu, tutup lampu.then, kunci pintu.terus landing atas katil.pura-pura tido.sifat yag kejis kan  =,=

tapi, kantoi jugak larrr ! makanya, aku lah diantara manusia yang lewat turun.ngehehe.keesokan harinya, nama aku dipanggil ke Jabatan Keselamatan untuk di soal siasat.*tak disoal siasat sangat pon.nak tuntut kad matrik balik jew :)


"kenapa awak turun lambat semasa latihan kebakaran di adakan semalam ?" 


"saya tido."


"bunyi loceng punya kuat awak tak dengar ? orang lain dengar je."


"saya tido mati."


hahaha.tu lah alasan yang diberi bila dah mati akal.tapi korang jangan lah ikot perangai macam aku nie.penting tau latihan kebakaran !  mana lah tau tetiba betol-betol terjadi kebakaran ke.malang tak berbau.sediakan payung sebelum hujan :)

Comments

  1. hahaha~ cerita pasal latihan kbkaran ni..pena dlu time sem lalu..bunyi punya kuat..siap ngn asap tebal..panik gila smua org dlm ostel..plg utama sha bwa laptop..haha~ kuar pakai slipar tido..nice sgt !!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Sila komen dengan ikhlas. Terima kasih