sketsa kehidupan ...

Assalamualaikum ^^



Al-kisah berlakunya sebuah drama di dalam sebuah rumah melibatkan Abah, Emak & Minah (bukan nama sebenar) ...


Abah : aku kata tak boleh, tak boleh !

Emak : Minah tak kesian kat mak ke ?

Minah : Minah lagi sayang dia la mak.dia janji nak sehidup semati dengan Minah.

Abah : ishhhh.budak nie ! nak jugak aku sepak laju2.kau tu baru 15 tahun.belajar pon tak abes lagi dah miang nak kawen.

Emak : dia nak bagi kau makan apa nak ? keja pon tak.baru je abes spm.

Minah : dia kata mak bapak dia orang kaya.boleh sponsor duit.bagi la Minah kawen dengan Awang.*sambil nanges2

Abah : keputusan abah & mak muktamad tak bagi kau kawen lagi ! belajar sampai abes dulu.lepas tu, keje.senangkan hidup kami dengan hasil usaha kau tuh dulu.


dammmmm ! bunyi pintu bilik yang dihempas Minah akibat tak puas hati dengan keputusan mak & abahnya ..




Disatu sudut taman permainan ...


Awang : syg, macam mana ?

Minah : dorang tak kasi kita kawen la abg ;(

Awang : alaaaaaa.Minah syg abg tak ?

Minah : syg sgt2 la abg.

Awang : jom kita kawen lari.kat lombok ke siam ke.Minah kena ikot kalau syg kat abg.

Minah : asalkan abg ada disisi Minah, Minah sanggup abg.


maka, selang 2,3 hari selepas kejadian tu, terpaparlah didada akhbar, Minah berusia 15 tahun telah hilang, dan disangka diculik ..tetapi hakikat sebaliknya, dia melarikan diri dari rumah untuk berkahwin dengan Awang ...



moral value of the story ...

wahai gadis2 ..


*kenanglah jasa ibu bapa yang selama ini membesarkan kamu.janganlah terlalu taksub dengan cinta sang lelaki hingga hanyut ke lembah dosa.cinta yang berlandaskan nafsu semata-mata tak mungkin membawa kebahagiaan.sekali kamu tersilap langkah mungkin kamu tak kan berpeluang untuk berpatah balik.


- sekadar berpesan untuk kebaikan -



Comments

  1. hehe..part atas tu..da sama..yg dtgh tu..hampir2..tp part bawah tu..nahuzubila..xjuga buat heheh...syg my parent..

    ReplyDelete
  2. cr blog da jumpa..bah klik cini penting tau !! http://opzzpinky.blogspot.com/2012/03/komenku-setelah-bw-blog-kamu.html

    maf 2x comment hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Sila komen dengan ikhlas. Terima kasih