Gembok Cinta

December 07, 2012

Assalamualaikum ^^

mari kita amik mood Korea malam nie.asyek amik tahu hal hal dalam Malaysia je kan.apa salahnya sesekali meluaskan pengetahun ke negara orang pulak.hehehe.kenapa aku pilih Korea? sebab memang aku nak sangat pegi Korea.one day insyaAllah i'll go there too.lagi pon hati tengah jeles tahap nak cubit pipi sendiri sebab tak dapat join mak sedara dengan family die melancong ke Korea.sekarang nie sure dorang tengah menikmati kesejukan salji kat sana.tsssskkkk !

korang nak tahu tak ada satu tempat dekat Korea yang menjadi daya tarikan pengunjung.tempat tu merupakan salah satu tempat yang agak femes arr kat sana.tak sah kalau tak singgah kalau dah alang alang jejakkan kaki di bumi Korea tuh.pernah dengar Gembok Cinta? haaaa.itu lah nama tempatnya.special place for pasangan yang saling cinta mencintai.auwwwww ! romantik gitu.cewahhhh :D


 
 




Gembok cinta atau Love Lock adalah gembok biasa yang dipasang di beberapa sudut Namsan Seoul Tower yang telah disediakan. Mereka percaya bila sepasang kekasih memasang gembok cinta di tempat tersebut cinta mereka nescaya akan abadi kerana gembok tersebut melambangkan cinta sepasang kekasih. 

Tradisi memasang gembok cinta sudah popular sejak tahun 1990 an. Selain itu, ada pasangan selebriti yang mengikat janji cintanya seperti yang pernah ditayangkan dalam program “We Got Married” sehingga mengundang perhatian pasangan lain untuk ikut melakukan hal yang sama.

Disana terdapat bermacam macam gembok, dari yang biasa, bentuk love, borgol, dengan berbagai macam tulisan berisi harapan dan cita-cita pasangan.Setelah gembok dikunci sepasang kekasih tersebut bersama-sama menaiki N Seoul Tower kemudian membuang kunci gembok dari ketinggian menara itu.Maka, gembok tersebut akan terkunci selamanya sehingga tradisi ini disebut Love Lock (kunci cinta).[...sumber]







macam sweeeettt je kan ! huuuuuu^^ 
 
ehemmm.. nanti nak ajak mamat neh la teman aku pegi Gembok Cinta tu.konfem dia mau kan.korang sila jeles ! hew3 :p ( Lee Jong Hyun from C.N Blue )



errrrr.. kalau mamat yang atas tuh takleh teman, mungkin dia sibuk. nak ajak mamat neh pulak lah.korang sila jeles lagi ! hohoho ( Aron from Nu'est )






adehhhh.pengsan tengok kekacakan mereka -_-'
xoxo ..

You Might Also Like

11 comments

  1. jom nanti kita pergi sana.. awka jadi yoo jin, saya jadi jun sang,hahahaha

    ReplyDelete
  2. sha nak minta tmn ngn abg anas la..hehe..hencem nya joon hyun..hehe..tp sha lbh minat yong hwa :P

    ReplyDelete
  3. wahh cantiklah...nak gntung kuci tu gk..hihi

    ReplyDelete
  4. betul2 peminat korea ni :)


    saya dah update...

    ReplyDelete
  5. Cantiknya gembok cinta tu :-)

    BY: djdanchef
    == ♥ == ♥ == ♥ == ♥ ==

    ReplyDelete
  6. gembok tu apa bende haa ? macam pokok kitar semula je..huhu ..
    tp..motif korean ? haha

    ReplyDelete
  7. gembok ? eeh, jawa ke. :D


    dalam we got married- nickhun n victoria- dorang ada pergi tempat ni kan. :)

    ReplyDelete
  8. wah..banyaknye kunci..btw,follow u..

    ReplyDelete

Sila komen dengan ikhlas. Terima kasih

FOLLOWERS