::Mak Mertua kejam???::

Assalamualaikum ^^

ada yg dh tido ke neh?malam masih muda la korang.jom kita berkongsi cerita.hehehe.aku baru je lepas menonton cerekarama kat tv3.malam nie tajuk "TAKDIR AFINA".mengisahkan mak mertua yg nak bunuh menantu sendiri.aiyokkkk~ seram la kan kalo ada jugak manusia yg macam nie.harap2 nanti tak dapat la mak mertua yg macam tu.seriauuuu =_=.

suami tu dah baik,penyayang.tp dapat pulak mak mertua yg kejam.sayang la kan.sebab tu la restu drpd mak ayah tu penting.biar hati mereka ikhlas terima pasangan pilihan kita.kalo mereka tak nak mesti ada sebab tertentu.kita berbincangla dengan cara yg baik.

tp kalo nak kahwen pon nak samakan darjat,harta,pangkat susah la sikit.duit tu memang keperluan tp tak semestinya menjanjikan kebahagiaan.memangla kalo tak de duit pon susah jugak nak hidop.tp janganla terlalu materialistik kan :)hidop biarlah bersederhana.asalkan bahagia.teringinnye nak kahwen.ada suami.ada rumah sendiri.dah ada angan2 neh nak hias rumah macam mana nanti.hahahaha.excited terlebeh la pulak kan^^

setia menanti jodoh dari Allah :)

Jodoh dari Syaitan : berkenalan, berpegangan tangan, buat maksiat, mengandung lalu bernikah.

Jodoh dari Jin : berkenalan, bertepuk sebelah tangan, lalu dibomoh dan disihirkan sebelah pihak sampai tunduk mengikut kemahuan lalu bernikah.

Jodoh dari Allah : cinta berputik, masuk meminang dan langsung bernikah, itulah SYURGA CINTA.

Comments