Segmen Ben Ashaari : Impian Ku , Seorang Blogger !

September 11, 2014

Assalamualaikum ^^


ehh.. blogger BEN ASHAARI dah kembali dengan segmen! yeayyy! sejak sejak ada babies nie, lama dah beliau tak buat any segmen. so, jom lah join sementara masih ada waktu. 

Bismillah ..
BEN ASHAARI
klik banner tersebut untuk ke pautan segmen.



LATAR BELAKANG BLOG

- blog ni mula wujud sekitar tahun 2010. kira 4 tahun jugak lah usianya. sebenarnya, aku pon confuse nak letak blog aku ni dalam kategori apa. sebab macam macam cerita ada. resepi, travel, tips dan segala macam lagi lah. hahaha! rojak dan pasemboq mari. 


KELEBIHAN BLOG 

- "simple, ringan dan relaks."  so, tak perlu nak berat beratkan kepala bila baca entri entri aku. aku pon tak minat nak menulis panjang panjang macam karangan. kecuali lah memang terpaksa dipanjangkan. hahaha! ayat yang aku guna jelas, nyata lagi terang. no shortform pelik pelik. aku update benda benda yang aku nak share dengan readers sekalian.


KENAPA BLOG AKU PATOT DIJADIKAN PILIHAN RAKAN PEMBACA

- hahaha! ni dah macam nak lelong diri sendiri. kalau aku terover puji blog sendiri, maaflah ye. sebab musabab korang patot pilih blog aku adalah. jeng.. jeng.. jeng.. segala hasil penulisan aku adalah ikhlas dari hati. kalau yang boleh rasa tu memang daebak ahh! kebanyakan entri entri aku adalah positive thinking. aku takde lah nak mengamuk ke or mengutuk ngtutuk orang ke dengan jadikan blog sebagai medium. tak cool arr gituu. baca dulu baru faham maksud aku. heeeee


IMPIAN AKU SEBAGAI BLOGGER

- sebenarnya banyak impian aku bila diri bergelar seorang blogger. dulu dulu memang aku buat blog just for fun. kononnya blog ni macam diarilah. so, aku tulis aktiviti aku hari hari. aku buat apa. aku makan apa. aku pergi mana. so that, nanti aku boleh baca balik bila aku dah tua. hahaha! tapi bila aku mula kenal blogger blogger otai dekat luar sana tu, aku mula rasa macam blog is "something" and blogger is "somebody". populariti blogger boleh mengalahkan artis kot. sebab dorang jugak banyak bagi impact dalam dunia networking dan sebagainya. 

- so, aku kalau boleh nak blog aku dikenali ramai. dan kalau boleh terbawak bawak sampai ke dalam mimpi. ermmm.. boleh la jugak kalau nak kata aku nak glamour. tapi bukan gila glamour sebarangan. asalkan ada income masuk poket, kira Alhamdulillah la. rezeki halal kan. hihihi.. have fun sambil buat duit. best what. teringin jugak nak jumpa blogger blogger otai termasuk lah abg ben. huhuhu.. and for me, blogging banyak mengeratkan silaturahim. untung untung kalau dapat free gadget ke, travel free ke, barang free ke, bestlah jugak kan. sapa takmau. iyee ke idokk. hahaha! 




cepat join! segmen ni tutup (11/09/2014) jam 8 malam karang.

You Might Also Like

4 comments

  1. Salam perkenalan Cik Ayu :D

    Besar impian tu, tapi nothing impossible kan. Moga jalan untuk mencapai impian dalam dunia blog ni dipermudahkan lah ya. Ameen.

    Salam perkenalan daripada saya -- Alieff.
    http://alieff-artwork.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. InshaAllah :) Semoga tercapai impian :)

    ReplyDelete
  3. Hai, Ros singgah sini dari segmen yang sama. done follow #1136
    http://inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com/2014/09/segmen-ben-ashaari-impian-ku-seorang.html

    ReplyDelete

Sila komen dengan ikhlas. Terima kasih

FOLLOWERS