Durian Merah

Assalamualaikum ^^

ehemm ehemm.korang suka makan durian tak? rugi amat lah kalau tak suka.dah la bau harum semerbak.rasa memang ohsem ahh.sedap kot.aku pon tergolong dalam golongan manusia yang hantu durian.memang kalau musim durian je taksah lah kalau tak beli.bau daripada umah jiran sebelah pon dah buat aku taktahan tau, nak makan jugak.wakakaka.yang paling marveles sekali durian kampung arr.isi tak banyak tapi manis.*bukan makan kfc je tau sehingga menjilat jari.makan durian pon sama ! :D

 yang kita tahu sejak dari azali lagi isi durian tu kaler kuning lah kan.tak jumpak lagi kaler biru ke.hijau ke.hitam ke.tak wujud lagi kot saintis yang kacukkan durian kuning dengan durian hijau untuk dapatkan durian biru.ada tak? ke aku yang taktahu.muahahaha.

akan tetapi, rupa-rupanya ada jugak durian isi kaler merah.sekali pandang nampak macam tarok kaler jer.merah pekat pulak tuh.yang rabun warna pon akan cakap ye ye memang kaler merah isi durian tuh.huhuhu.sebelom nie aku memang tak pernah tau pon pasal durian merah.aku pon google lar kat tenet.ada sumber mengatakan durian nie ada kat sabah jew.sedeh sedeh.isk isk isk.memang tak dekat sangat lah antara penang dengan sabah okeh.


 

nak pegi sabah semata mata nak makan durian neh? memang tak berbaloi lah kot.lain la kalau ada sedara mara ke.kawan ke.bf ke.gf ke kat sana kan.boleh la melawat dorang sambil cari durian nie.hehehe.ada yang cakap durian nie mahal jugak harganya.rasanya pon lain dengan durian biasa.ada jugak orang kata durian nie selalu dijadikan tempoyak.haiyokkkk~ tempoyak pon aku tak pernah makan.

apa apa pon, durian kat sini tetap menjadi pilihan hati ^^


Comments

  1. comelnye.. macam mane boleh ade colour nie

    ReplyDelete
  2. first time tengok warna merah...
    ntah bila bleh rasa

    ReplyDelete
  3. Namanya durian burung. Dkt smenanjung pun ad tp ssh nk dpt sbb pokok durian ni tumbuh meliar dlm hutan tebal. Lgpun org xnk tanam pokok durian ni sbb dikhuatiri jd tarikan binatang buas. Isinya sgt2 sedap dan baunya sgt2 kuat smpai dpt hidu dr jarak bratus meter.

    ReplyDelete
  4. nyum2!!! dah la deno suka durian! tapi tak pernah mkn durian merah ni

    ReplyDelete
  5. nyum2.. rse cm maw mkn la plak.. :D

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum dear,
    alamak..takut la nk mkn wane merah2 nie..kot2 ade rase sirap.hihi~
    seriously, ciptaan Allah itu pelbagai dan unik...hatta manusia sebijak mana takkan bisa untuk melebihi kehebatan ciptaanNya. Subhanallah.. =)

    ReplyDelete

Post a Comment

Sila komen dengan ikhlas. Terima kasih