dah 15 hari ?

Assalamualaikum ^^

weeeehuuuuu~ sila teruja dengan tak terhingga sebab kita dah berjaya berpuasa selama 15 hari.syukur Alhamdulillah :) lagi 15 hari jer lagi nak raya.hooorayyyy ! eksaited kemain mengalahkan budak budak je aku neh.muahahaha :D

sepatutnya waktu waktu cenggini mesti ramai yang sibuk membuat persiapan raya kan.pantang weekend jer mesti penoh laa pekan dengan manusia nanti.ramai ramai baru meriah kan.lagu raya pon dah ligat dimainkan kat corong corong radio tuh.tambah semangat lah nak raya.huhuhu

dalam kemeriahan kita berpuasa dan keseronokan untuk beraya jangan pulak kita lalai dalam menunaikan tanggungjawab sebagai hamba Allah dimuka bumi ini.bulan Ramadhan nie bulan ibadat.rugi jika ia dibiarkan tanpa amal.setahun sekali jer.tahun depan belum tentu kita akan bertemu lagi dengan bulan Ramadhan.

apa juga rezeki yang kita terima dalam bulan ini haruslah diterima dengan penuh kesyukuran.rezeki yang lebih kita boleh sedekahkan pada insan insan yang kurang bernasib baik.moga beroleh pahala yang berlipat ganda.insyaAllah.

hari neh family aku berbuka dengan kuih cara berlauk yang aku buat sendiri.muahahaha.walaupun pertama kali mencuba.Alhamdulillah menjadi jugak.berkat bulan puasa kot..kuikuikui :)



tadaaaaa~ comel macam tuan dia tak? ngeeeee ^^


nak cuba? klik SINI untuk mengetahui resepinya :)

Comments

Post a Comment

Sila komen dengan ikhlas. Terima kasih