::bengang !!::

April 12, 2011

Assalamualaikum semua pembacaku sekalian.apa habaq?^_^haqap2 sihat belaka la noh.
entry kali neh aku rasa nk beloqhat penang lah.sekali sekala xpa kan.heeee~yupp!memang cek org penang.pure penang okeh!tp bukanlah anak mami yg hidung mancung bak gunung everest tuh.huhuhu.tp loghat cek pekat beb!sbb apa aku tak guna loqhat sendiri ja bila tulih belog?bukannya apa.nnti ada org yg tak faham.kesian nnti ada yg terkebil-kebil nk baca entry aku neh.kang apa yg aku nk sampaikan tak dapat org lain terima.tak mau la jadi camtu kan.penulisan tu penting bg sesebuah belog.wink2*_*

2,3 haqi lepas aku meqajenkan diqi p pasaq tani,kiqa dekat jugak la ngn umah aku.saja p teman tok beli ikan & sayuq.tu pon disebabkan cucu kesayangan dia neh nk makan gulai siput sedut.so,toknya pon terpaksalah p beli jugak.hehehe.tenksss tok.luv u very damn much!!

siput tu memang susah nk dapat.ikot musim kot.dalam hati dok berdoa siput tu ada juai kat ctu.tgk2 ada.hoorayyy!!melonjak riang lah aku.hahahaha.tapi..........nak dijadikan ceqita.budak pompuan yg juai siput tuh sangat la tak berbudi bahasa.muka kelat gila ahh.masam mcm cuka lak tuh.haishhhh.kalo ikotkan hati memang aku tak jadi beli ja.dh nk taqik baju tok aku dh ajak balik.tp bila ikotkan nafsu makan punya pasai.penat2 mai plak.kena beli lah jugak tak kiqa apa pon yg terjadi.tanya harga ja pon tp muka dia tuh dah mcm singa kelaparan derrr.tau la qamai org waktu tu.tapi customer first okeh.tak belajaq ka adat2 dlm berbisnes neh.kalo hg tgh putus cinta ka period cramp ka kucing mati ka tp depan pelanggan neh buat p la senyum palsu pon.org bukannya tau.dok wat muka cmtuh kan dh kena sumpah seranah ngn aku.nk ja aku bg penampaq supaya uqat2 muka dia tu bergegaq sikit.kot2 td keqaih mcm batu sbb tu xleh senyum.kalo dgn aku dia nk wat peqangai cmtu xpa.aku tak kesah la sangat.tp neh dgn org tua.kalo nk jadi menantu tp perangai haprak cmtu jgn haqaplah derr.

bengang gila ahh waktu tuh.lepas ja beli siput sedut,aku teroih ajak tok aku balek.tak dak mood dah nk p jalan2 tgk benda lain.selagi aku dok nampak muka budak tuh kat ctu hati aku jd tak tenteram.hehhhh~.kita kan rakyat malaysia."budi bahasa budaya kita".kalo selalu senyum pelanggan pon suka.rasa mcm nk mai lg beli barang kat kita.rezeki pon masyukkk.neh kalo dok wat muka tak tentu hala,masam tak tentu masa,pelanggan pon benci & tak suka.jd,bawak2 bequbah la dek...^_^

p/s: sharing is caring.

You Might Also Like

0 comments

Sila komen dengan ikhlas. Terima kasih

FOLLOWERS