::5 artis rebut Bintang Paling Popular 2010::

April 02, 2011


KUALA LUMPUR: Shahir, Zizan, Shaheizy Sam, Lisa Surihani dan Faizal Tahir adalah lima artis yang disebut-sebut bakal menjulang takhta Bintang Paling Popular, Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) 2010 yang berlangsung di Arena of Stars, Genting Highlands, malam ini.

Selepas tiga bulan berteka-teki, jawapan akan diketahui peminat malam ini. Berdasarkan saingan sengit di kalangan 80 finalis bagi 17 kategori dalam pencalonan akhir ABPBH 2010, sukar meneka siapakah antara lima pelakon, artis komedi dan penyanyi berkenaan yang bakal mengambil takhta dimenangi penyanyi nombor satu negara, Datuk Siti Nurhaliza, musim lalu.
Malam kemuncak ABPBH edisi ke-24 akan turut dipancarkan secara langsung menerusi TV3 dan radio Hot FM, bermula jam 9 malam ini.

Tidak seperti edisi sebelumnya, kemenangan Bintang Paling Popular agak sukar diramalkan kali ini. Bagaimanapun, ABPBH 2010 memperlihatkan persaingan sengit yang memungkinkan berlakunya kejutan. Berdasarkan pencapaian, Shaheizy, Zizan, Lisa Surihani, Shahir dan Faizal adalah antara anak seni yang meraih kecemerlangan sepanjang tahun lalu.

Zizan dilihat menjadi pilihan ramai kerana bakatnya yang dicungkil menerusi program Raja Lawak musim pertama mempamerkan mutu komedi konsisten dan bertambah baik terutama sepanjang tahun lalu.

Anak kelahiran Kuala Terengganu itu kerap muncul dalam pelbagai program komedi dan pengacaraan, selain mempunyai program bual bicara, Zizan Show. Kemungkinan Zizan bakal menjejak langkah artis komedi yang pernah merangkul Bintang Paling Popular seperti Saiful Apek dan Ahmad Nabil Ahmad.
Kemenangan Shaheizy menerusi Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik, Festival Filem Malaysia Ke-23 (FFM23) dan Anugerah Khas Yasmin Ahmad, Anugerah Skrin TV3 2010 memberi laluan selesa kepada pelakon yang memulakan kerjaya lakonan seawal usia 12 tahun itu.

Malah, Shaheizy dianggap Hero Malaya baru apabila setiap filemnya mencapai kutipan box-office. Dua filem lakonannya, Adnan Sempit dan Ngangkung mencipta sejarah baru dalam industri perfileman Melayu apabila mendapat kutipan masing-masing lebih RM7 juta dan RM8 juta.

Kebangkitan pelakon yang kini digelar Primadona Filem Melayu menggantikan Erra Fazira, Lisa Surihani juga turut menjadi perhatian ramai apatah lagi peminatnya boleh dilihat menerusi rakan sembang di Facebook miliknya mencecah lebih sejuta peminat. Kebanyakan filem lakonan beliau konsisten dari segi kutipan box-office, selain beliau pernah dinobatkan sebagai Pelakon Wanita Terbaik FFM23, Oktober tahun lalu.

Shahir, juara Akademi Fantasia (AF) musim kelapan mempunyai pengaruh yang kuat, selain disenangi peminat. Selepas Mawi, Shahir juga berjaya mencetuskan fenomena dan kegilaan di kalangan penonton.

Disayangi kerana bakat serta imej Islamik, nama Shahir juga mendadak naik apabila tersebar gosip kononnya bercinta dengan pelakon Rozita Che Wan.

Walaupun tumpas di tangan Aizat yang menggondol kategori Penyanyi Lelaki Popular, tahun lalu, aura Faizal Tahir masih berbisa. Energi yang dibawa penyanyi Selamat Malam ini menjulangnya ke puncak populariti. Faizal masih menjadi penyanyi lelaki paling digilai peminat.

p/s: aku nk Lisa Surihani menang !!yeahhhh~
(sumber: dipetik drpd Berita Harian)

You Might Also Like

0 comments

Sila komen dengan ikhlas. Terima kasih

FOLLOWERS