Panda Fung Wa & Feng Yi Tiba di Malaysia !

May 22, 2014

Assalamualaikum ^^


Aaaaaaa.. comel comel comel ! manusia kalau bermata panda memang tak cantik. tapi kalau panda Fung Wa & Feng Yi ni comel melampau. rasa macam nak pelok pelok tauuuu. Eeeeee, gerammm. Zoo Negara, tunggu ku datang. nak dating dengan panda panda tuu. huuuuuu :')


Sepang: Pesawat khas jenis Airbus 330-200 MASkargo MH6462 yang membawa pasangan panda gergasi Fung Wa (jantan) dan Feng Yi (betina) selamat tiba di Kompleks MASkargo, Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) kira-kira jam 7.53 pagi tadi.
Pasangan panda itu berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Chengdu, China kira-kira jam 3.40 pagi (waktu tempatan) dengan pesawat khas berkenaan.
Ketibaan pasangan panda berkenaan menerima sambutan meriah termasuk dari beberapa kenamaan iaitu Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar Datuk Seri G Palanivel; Duta China Ke Malaysia Dr Huang Huikang; Ketua Pegawai Eksekutif MASkargo Mohd Yunus Idris dan Presiden Malaysian Zoological Society Datuk Dr Zaharin Md Arif.
Pasangan panda itu di bawa dari Dujiangyang, Chengdu menerusi Program Perjanjian Kerjasama Konservasi Antarabangsa Giant Panda di antara Malaysia dan Republik Rakyat China yang ditandatangani pada tahun 2012.
Panda berkenaan akan di bawa terus ke Zoo Negara dan dikuarantin terlebih dahulu selama sebulan di sana sebelum dapat ditonton oleh pengunjung akhir Jun ini.


Foto
SEEKOR daripada dua panda yang sempat dirakam lensa kamera.

sumber



You Might Also Like

1 comments

Sila komen dengan ikhlas. Terima kasih

FOLLOWERS