...awk tolong bace nih...

aku telah bertemu dgn org yg salah.aku mengerti & cuba untk memahami segala hikmah disebalik yg terjadi.aku cuba untk pasrah,redha dan menerima segalanya dgn seikhlas hati.aku cuba hilangkan perasaan marah,dendam,benci.tp...susah!!!luka dibadan mmng senang diubati,tp dihati...???dh mcam2 ubat aku cari,mcm2 cara dh aku wat.tp...suma tu sia2.luka tu masih ada,masih berdarah.

to my ex-bf...

cepat betol awk cari pengganti sy.x sangka sy.patotla sy rse awk lain mcm je sejak akhir2 nie.senangyer kan jmpe yg baru.macam beli baju je.mesti awk da dpt lupekan sy.sy pon nk mcm tu jugak bleh x.merana taw x hidop dgn kenangan2 lalu.tp sy x jumpe lg pengganti awk.mcam mane nihh...???wktu putus dlu awk ckp xnk berdendam dgn sy.nk jd kawan.sy faham.sy terima.kite msj2,col2,ketawa,mcm xde ape yg berlaku pon sebelom tu kan.sy pon xpndai nk membenci org.sy biarkan je kite mcm tu.tp keadaan tu buatkn sampai skang sy xleh lupe dgn ape yg terjadi.mngkin sbb kite masih lg berhubungan.lg pon sebelom tu awk penah kan ckp jgn cari awk lg dan awk pon xkan cari sy lg.awk ckp anggap je awk x penah wujud dlm hdop sy.sy taw awk ckp mcm tu sbb awk tengah marah waktu tu.sy faham awk x bermaksud mcm tu.tp sy nk penuhi permintaan awk tu mulai skang.sy xkan contact awk lg wlupon sbg kawan.sy x berdendam dgn awk.sy cume nk lupekan semua yg terjadi.sy rse ni la jlan yg terbaek.harap awk faham.sy nk ucapkan terima kasih diatas nasihat2 yg awk bg sy sebelom nie.insyaAllah sy ikot.harap awk pon mcm tu eh.sy bkn nk memutuskan hubungan silaturahim.klu betol sy salah pon,sy akn tanggung dosa nie.sy cume nk dapatkan ketenangan hati mcm awk rse sekarang.semoga awk bahagia dgn hidop awk skang.buat kali terakhirnye sy ucapkan terima kasih & maaf for everything...

Comments

  1. Tahu tak, cinta sebenarnya sama seperti seseorang yg menunggu bas. Bila bas tu datang, awak nengok bas tu dan awak kata pada diri awak,”Eee… penuhnya… tak de tempat duduk.” Jadik, awak katakan pada diri awak, “Saya akan tunggu bas yg lain.” Awak pun biarkan bas tu berlalu dan awak tunggu pulak bas yg lain. Kemudian, datang pulak bas yg kedua. Awak nengok bas tu dan awak akan cakap, “Eee… bas ni buruk sgt… mesti tak selesa. Dan mungkin bas ni akan rosak kat tengah jalan.” Jadi, awak pun biarkan bas buruk tu berlalu dan awak bercadang untuk tunggu bas yang seterusnya.

    Setelah beberapa ketika, datang lagi sebuah bas. Bas yg datang tu kosong, tak penuh dan tak seburuk bas yg tadi tapi kali ni awak kata, “Emmm… . tak de air-cond… cuaca pulak panas. Lebih baik saya tunggu bas yg lain.” Dan sekali lagi awak biarkan bas tu berlalu dan awak bercadang utk menanti bas yg seterusnya. Tiba-tiba awan mula gelap, cuaca semakin mendung dan baru awak perasan yg awak pula dah terlambat rupanya. Awak mula panik dan terus naik bas yg datang ketika itu, walaupun bas itu tak sebegitu sempurna. Dan kemudian barulah awak sedar bahawa… awak dah naik bas yg salah. Jadi, selama ni awak dah membazir banyak masa dan wang untuk menunggu apa yg awak nak. Walaupun yg datang tu adalah bas yang ber aircond, adakah awak dpt pastikan bahawa bas tu tak akan rosak di tengah jalan atau mungkin bas tu tak terlalu sejuk untuk awak? Jadik, (terutamanya golongan perempuan)lelaki pun samalah mengingini apa yg awak idamkan tu memang tak salah. Tapi, tak salah juga kalau anda sanggup memberi satu peluang pada orang lain, kan? Sekiranya awak dapati “bas” itu tak sesuai dengan awak, apa yg perlu awak lakukan hanya tekan loceng dan turun daripada bas tu. Tapi… saya pasti awak semua tentu ada pengalaman yg macam ni. Awak nampak sebuah bas datang (tentulah bas yg awak nanti- nanti kan), awak tahan bas tu tapi pemandu bas tu pulak buat tak faham dan pura-pura buat tak nampak awak dan terus berlalu tinggalkan awak! Hahahaha… . Bila ada bas yang lalu melintasi saya macam tu, apa yang saya lakukan ialah BERJALAN!

    Bodoh sebenarnya untuk mengejar bas tu sebab setiap kali, awak akan terjatuh dan menyakiti diri awak sendiri. Jadi, bercinta tu adalah ibarat menunggu bas, sama ada awak nak naik dan beri peluang pada bas tu… semuanya terpulang pada diri awak. Dan bila awak berjalan, awak sebenarnya cuba melarikan diri daripada cinta!

    ReplyDelete
  2. thankss cherry !!(nk muhasabah diri jap)*_*

    ReplyDelete

Post a Comment

Sila komen dengan ikhlas. Terima kasih