entri pertama di bulan puasa

Assalamualaikum ^^

Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak ! :) harap harap belom terlambat yekk.aduhaiiii.kenapa lah terasa malas sangat nak menghapdate belog dibulan puasa yang mulia neh.bukak belog je tetiba terkelu seribu bahasa.otak pon mula curik tulang.tak memainkan peranan yang sebaiknya.hehe.

baru beberapa hari je kan kita berpuasa.tapi siang tadi aku dah eksaited kemain kuar mencari baju raya.hahaha.sebab musabab takot kehabisan stok baju yang lawa lawa + cun melecun.pompuan memang cerewet sikit kan bab bab pilih baju raya neh.kalau tak pusing 5,6 kali dalam kedai yang sama memang tak sah lah.

tapi tadi akhirnya jumpa jugak yang berkenan dihati.nak tau kaler apa? jeng jeng jeng...tunggu jer hari raya nanti okeh.aku upload gambar berdozen dozen dalam belog nie nanti.muehehehe :D lepas neh nak sibukkan diri buat kuih raya pulak.target untuk tahun neh nak buat banyak banyak kuih raya dengan air tangan sendiri.cewahhhh ! semangat jitu giler kot.bukannya apa.bajet raya neh bila tetamu datang dan cakap, "eh, sedaplah kuih neh.sape yang buat?"ehem ehem.dengan rasa bahagianya menjawab, "saya la :) ".

eh, dah lewat la korang.jom masok tido.esok pagi nak bangun sahur pulak kan :) tunggu next entri nanti k.banyak yang nak di share dengan korang taw ^^



*jangan lah sesekali kita mengamalkan pembaziran di bulan Ramadhan yang mulia ini.sentiasa lah ingat pada golongan yang tidak bernasib baik.kita mungkin makan beralaskan pinggan tapi ada yang terpaksa menjadikan tanah itu alas makanan mereka.

Comments