Lab BGT214(Plant Pathology)...

January 21, 2010


salam...pe kaba sumer???hrap2 shat sejahtera laa yer...
mlm ni aku rse cm nk demam jer,skit tekak len mcm,selsema plak,nih msti brjangkit kat mmber aku yg dh demam be4 nie,huk3...dh la roomate xder,g maen futsal...dok sorang jer lam blik,boringgg....
entry kli nie,aku nk ckp psal bnda2 yg ilmiah skit,heheh...BIOLOGY(sbjek yg dikaitkan dgn bdak2 skema)...aku x stujuuu

ri ni de lab plant pathology atau lbih mdah dikenali sbg penyakit tumbuh-tumbuhan...
spt slalu, be4 lab, aku ngan coursemate aku akn pulun bce lab module,tkot nnti kne explain kat depan mcm lcturer,hahaha...tp alhamdulillah la bkn aku yg brtuah untk tmpil ke dpan hr nie,hehe...
aku ingtkan ari ni leh la blik awl,tp....hmpehh,cm slalu la sharp kol 1 pm bru leh kuar...
ari ni da msok lab 3:microscopy and inoculation test...means that kne observe strucure of fungi...
lab kli ni bnyk gne microskop,prepare slide sndiri,kne lukis gmba(bab ni yg aku lemah skit)...otak kanan x brfungsi kot sbb tu x pndai melukis,hua3...=p

tp...nsib bek wong san san yg baik hati amik krja berat nih(berat ker???),huhu...aku ngan mira just kena wat inoculation ats banana and chilli(mksudnyer letak fungi ats pisang dan cili yg sihat and let the mycelial grow)seriously, aku ngan groupmate sumer trliur tgk pisang td,fresh gler,sjuk lak tu,msti bru bli dr TESCO,hahahah...bg aku ni la krja yg pling senang dan abis awl...heheh...tp lecehnya nnti kna dtang lab tiap2 hari untk observe fungi yg tmbuh,huk3...spt kata pepatah org melayu,tiap2 kelebihan ada kelemahannya...=p...kesian kat akmal td asyik observe slide yg sma ja brkali-kali sbb x nmpak imej yg spatutnyer kne nmpak...then,ble keje aku dh siap,aku pn dgn baek hati nk try la tlong skit2,tup2...aku pon x nmpak pape,hahahahah...nie la skit gamba fungi yg sempat aku snap dlm lab...:)



















You Might Also Like

2 comments

  1. azu pun kena wat mcm akmal tuh!
    mmg ssh nak nampak.. asyik nampak putih ja..
    then cover slip yg dia bg abeh..
    hahaha =)) lukis pun ada gak yg azu lukis.. so maybe otak kanan tgh bfungsi kot? haha..
    tu la pasai igt abeh awai.. sian ana kena tunggu T___T
    pastu kat kelas korea berpisah plak T___T
    extra tension ari nih ... :))

    ReplyDelete
  2. tu arrr,tiap2 kli abih lab msti ltih gilarrr...msti brpisah sbb msok lmbat,huhu...xpa,sabaq2...=p

    ReplyDelete

Sila komen dengan ikhlas. Terima kasih

FOLLOWERS